Ad Code

Responsive Advertisement
6/recent/ticker-posts

İzmir Gezi Rehberi

                                                                  




          İzmir İzmir İzmir, Uzun zamandır gitmek ve görmek istediğim bir şehirdi İzmir, İzmir'de iki gün geçirdim ve gerçekten bu güzel şehre hayran kaldım. Kordon'da gezerken biralarını yudumlayan, bisikletle gezen insanları görmek, insanların çekinmeden gezip tozması ve tarihi yerleri beni kendine aşık etti güzel İzmir'in.

Podcast'ini severek takip ettiğim İzmirli bir yayıncının da dediği gibi toplum pek çok şehirde çok boğuk ve buralardan gitme isteğiniz geliyorsa önce İzmir'e gelin diyor. Bu konuda ne kadar haklı olduğunu İzmir'i gezerken fark ettim. Gerçekten çok Avrupai bir şehir İzmir. Umarım ömrümün en az iki senesini bu güzel şehirde geçirebilirim. Unutmadan İzmir'in insanları gerçekten söylenilen kadar güzel.




                                                                            TARİHİ YERLER



              İzmir'de bilindiği üzere pek çok tarihi yapı var, en bilineni ise elbette Efes Antik Kenti, öncelikle merkezden metro ile Efes'e gelmek istediğinizde yolculuk bayağı bir sürüyor. Son üç durak kala aktarma yapmak için yarım saat bekliyorsunuz , sonrasında ise 5 dakikalık bir dolmuş yolcuğu ile Efes'e varıyorsunuz.  Tarihle ilgili bir insan olduğum için Antik kenti dolaşmak benim için güzel bir deneyim oldu, fakat öğlen sıcağında dolaştığım için biraz zorlu oldu benim için, çok büyük bir alan olduğu için her yerini gezemedim. Aslında iki önemli yer var antik kentin içinde anfi tiyatro ve kütüphane, bunların dışındakiler sütunlardan oluşuyor , son olarak giriş fiyatlarından da bahsedelim, giriş için Müze kartınızın olması gerekiyor kartın fiyatı 100 lira fakat öğrenciyseniz 60 liraya alabiliyorsunuz. Antik kentin içindeki kapalı alana ise bu kartla girilmiyor ve bu alan için ekstra para ödemeniz gerekiyor. Efesin yakınında yer alan ve Hristiyan tarihi için büyük öneme sahip Meryem Ana Kilisesi içinde ayrı ücret ödemeniz gerekiyor. Bu saçma sebeplerden dolayı Meryem Ana Kilisesine gitmedim, eğer bir müzekart aldıysan bu her yerde geçmeli !!!

           Bunların haricinde Tarihi Asansör ve Saat Kulesi gibi tarihi yapılar mevcut İzmir'de, asansör'ün manzarası çok iyi değil yani çıkmasanız da bir şey kaybetmezsiniz, ücretsiz olması güzel, Saat Kulesi ise tam sahilde değil, sahil yolunun berisinde kalıyor bayağı içerde yani. Konak Pier ve kemeraltı çarşısı da listenizde bulunması gereken yerler.



                                                       İZMİR GURME REHBERİ



                İzmir'de ne yenir sorusunun ilk cevabı herhalde kumru yenir olmalı, sokaklarda dolaşırken her yerde bir kumrucu görüyorsunuz. Açıkçası ben çok anlam yükleyemedim kumruya, ekmeği sert ve içinde kullanılan malzemeler bana çok yapay geldi. Lokma tatlısı yine çok meşhur İzmir'de ve ben çok severim, şansıma hayır lokması dağıtanlara denk geldim birkaç kere Allah Rahmet Eylesin dedim aldım iki tabak. İzmir'in ünlü boyozundan deneme fırsatım oldu. Bana çok yağlı bir börek çeşidi gibi geldi. Son yıllarda popüleritesi artan Bomba Tatlısı İzmir'in bilinen bir lezzeti haline geldi. Beğenmeyeceğimi tahmin ederek yediğim bomba tatlısının müptelası oldum diyebilirim. Kıbrıs Şehitleri caddesindeki Çelebi Unlu Mamülleri bu tatlıyı en iyi yapan mekan İzmir'de, gerçekten de diğer yerlerin yaptıkları  yanına yaklaşamıyor Çelebide yapılanların. İçindeki çikolatanın baymaması ve sıcak ve akışkan olması müptelası olmanızı sağlıyor. Çeşmede sakızlı kurabiye deneme fırsatım oldu, ağzınıza gelen reçine tadından hariç bir numarası olmayan bir kurabiye çeşidi. İzmirli arkadaşlarım vasıtası ile Çeşme'de Asucan isimli dükkanda yapılan tavuk şinitzel'i deneme fırsatım oldu fakat benim beklentimi karşılayan bir lezzet olmadı, altı üstü baharatlı tavuk yanına birkaç salata çeşidi ve ekmek verilen basit bir atıştırmalık gibi geldi bana ve fiyatı da bu kadar basit bir yemeğe oranla oldukça pahalı. İzmir'de denediğim İzmir lezzetlerini sizler için kaleme aldım, umarım okurken keyif alırsınız.  



                                                             ÇEŞME SAHİLLERİ



             Çeşme'de altı gün geçirdim, pek çok sahile gittim fakat Çeşme genel olarak beklentimi karşılamadı diyebilirim, elbette bu durumun birçok sebebi var, öncelikle Çeşme'nin denizinin suyu diğer tatil yörelerine göre biraz soğuk ve hava sürekli rüzgarlı, rüzgar estiği zaman insanlar deniz havlularını üstüne alıyorlar. Halk plajları çok kirli, güzel koylardaki sahillerde çok pahalı, Ünlü aya yorgi koyu güzeldi fakat dediğim gibi giriş ücreti çok pahalı. Bir de deniz sahil kadar önemli olan gece hayatı çok sınırlı Çeşme merkezde, Alaçatı'da ise meyhaneler yoğunlukta ve sokaklar çok dar, birkaç gece kulübü merkezden uzakta ve taksiyle ulaşım sağlanıyor. Tüm bunları göz önüne aldığımızda Çeşme ve İzmir tatil için benden geçer not alamadı diyebilirim. Sevgilerle



  

Reactions

Yorum Gönder

0 Yorumlar