Ad Code

Responsive Advertisement
6/recent/ticker-posts

Sonunda Bitti ! (Askerlik Anılarım)

 


Merhaba arkadaşlar nasılsınız keyifler nasıl ? Her Türk gencinin korkulu rüyası olan askerlik hizmetimi tamamladım. Aralık ayında başlayan askerlik görevim haziran ayında sona erdi. Geriye uykusuzluk, mantıksızlık, otuz beş adamla beraber bir odada kalma ve beraber duş alma gibi unutulmaz anılar, güzel dostluklar kaldı. Kışladayken zamanın durduğu, parası ne ise verilir bedelli yapılır gibi düşüncelerin peşini bırakmadığı, terhis olunca ise zaman ne kadar çabuk geçti, iyi ki bedelli yapmamışım gibi düşüncelere daldığın garip bir yer askeriye. Bu yazıda sizlere askerlik boyunca başımdan neler geçti neler yaşadım başlıklar halinde anlatmak istiyorum.

 Acemi Birliği

 Sıcak bir Aralık gününde (20 Aralık) Balıkesir Edremit'te bulunan 19. Motorlu Motorlu Piyade Tugayı Ali Çetinkaya Kışlasına giriş yaptım, askerlik yerleri açıklanınca bu kışlayı internetten biraz araştırdım ve burası ile ilgili pek çok kötü yorum okudum. Doğrusunu söylemek gerekirse bu kötü yorumlardan dolayı biraz tedirgindim. Önce yemek yedik, kamuflajları teslim aldık ve uzun süren kayıt işlemi başladı. Kışlada acemiler için yer yoktu ve bizi Acemi Birliğine katılmak üzere Burhaniye'ye yolladılar. Otobüste tatlı bir sevinç havası vardı. Edremit bize hep çok kötü bir yer olarak anlatıldı bu nedenle Burhaniye'ye gitmemiz bizim için avantajdı. Burhaniye'de ilk günler çok soğuktu sonra havalar ısındı yemin töreni günü yani 14 Ocak günü hava bayağı sıcaktı. Acemi birliğinde gidenler bilir askerlere yemin töreni için yürüyüş ve dönüş eğitimi verilir. Bunun haricinde ANTK41 ezberletilir ve nezaket kuralları uygulamalı olarak gösterilir. Askerler boş bırakılmaz, haftasonu hiçbir şey yapılmasa dahi komutanlar askerleri dışarı çıkarıp bekletirler. Tuvalet temizliği yapılır, mıntıka yapılır, Koğuş nöbeti tutulur. Yoğun geçen üç hafta sonunda yeminimizi ettik ve usta birliği için yerlerimiz açıklandı.   



Usta Birliği

Usta Birliği için Edremit ikinci tabur dördüncü bölükte görevlendirildim. Hatta yemin törenleri Cuma günü olur ve usta birliği için yerler Cuma günü açıklanır, benim ve diğer üç arkadaşımın yerleri Perşembe günü açıklandı. Usta birliğine geçtim ilk üç gün zor geçti kayıtlar yapıldı kontroller yapıldı.  Galiba Salı günü atış yaptık, bu çok güzeldi, insan atış yapınca kendini gerçek asker gibi hissediyor, mükemmel bir duyguydu fakat bize verilen miğfer kafamıza bol geldi ve atış yaparken önümüze düştü, nişan alırken zorlandık. 25 metre ve 200 metre atışları yaptık, atıştan önceki günlerde bize kısa bir atış eğitimi verildi. Atıştan sonraki gün nöbet tutmaya başladık bölüğe yeni katılan arkadaşlarım ve ben nöbet çarkına dahil olduk. Bir ay boyunca bölükte kaldım sonrasında can dostum Yusuf Yıldırım beni yeni kantinci olarak tavsiye etmiş, terhis olacak kantinci Emir'de beni kantinci olmak için uygun görünce Yüzbaşı beni kantinci olarak seçti. Emir terhis olmadan bir hafta onun yanında kantincilik öğrendim ve kantincilik yapmaya başladım. Kapalı gazino'da dört gişe vardı ilki Askeri Malzeme sonra ben yani Erbaş Er market, Pastane ve Fast Food. Sabah 8:30'da başlayıp akşam 21:00'e kadar çalışıyorduk zamanla kantinci arkadaşlarımla samimi olduk, molalarda beraberdik, beraber yemeğe gittik. Koğuştaki arkadaşlardan daha samimi olmaya başladım.


Genel olarak benim askerliğim güzel geçti, kantincilikte tatil yoktu yani 7 gün çalışıyordunuz ama güzeldi bence, sona doğru işin tüm kurnazlıklarını öğrendiğimiz için son günler daha güzel geçti. 




Reactions

Yorum Gönder

0 Yorumlar