Ad Code

Responsive Advertisement
6/recent/ticker-posts

Kitap Değerlendirmeleri: Rüzgara Karşı

 


Kitap seçerken genelde psikoloji, tarih, spor ve gezi kitapları listelerini kontrol ederim. Örnek olarak şu anda tarih kitaplarına öncelik verdim. Bunların haricinde genelde ilgimi çeken konulardaki kitapları okumaya çalışıyorum. Son okuduğum kitap olan Rüzgara Karşı ise tamamen bir dizi tesadüf ile varlığından haberdar olduğum bir kitap oldu. Bir gün televizyonda bir belgesel izliyordum, iki Amerikalı gezgin ve Güney Afrikalı kaşif Hendri Coetzee Kongo'da bir nehirde kanoları ile ilerliyorlar, birden Hendri'nin kanosu ters dönüyor ve timsah saldırına uğradığı fark ediliyor, iki Amerikalı hemen lanet olsun diyerek hızla karaya çıkıyor ve Hendri'yi bulmaya çalışıyorlar fakat Hendri su yüzeyine çıkıp yardım dahi isteyemeden timsah tarafından derin sulara çekilerek canlı canlı yeniyor ve feci şekilde hayatını kaybediyor. O anı yani kanonun ters dönmesini ve diğer iki kanocunun korkudan hemen karaya çıkmasını izleyince insan çok garip oluyor. Hendri'nin ölüm haberini alan kız arkadaşı Juliana Buhring uzun süre kendine gelemiyor, Bu olaydan sonra Juliana, Hendri anısına bisikletle dünya turuna çıkıyor ve Guiness rekorlar kitabına giriyor. Juliana bisikletle dünyayı dolaşırken ki anılarını bu kitapta toplamış, öncelikle hiç bisikletle maraton deneyimi olmadan dünya turu yapmaya karar vermesi çok iddialı, zor bela kendine bir sponsor buluyor, ve her gün ortalama 200km giderek 152 günde 19 ülkeyi dolaşıyor ve İtalya'da başlayan yolculuğunu yine İtalya'da tamamlıyor, kitabı okurken bunun ne kadar zor bir meydan okuma olduğunu anlıyorsunuz, bisikleti defalarca bozuluyor, hastalanıyor, parası bitiyor ama yine de Hendri'yi düşünerek vazgeçmiyor.


Dünya turu kapsamında ülkemizde de pedal çeviren Juliana kitabında, Türkiye hakkında pek çok güzel anıdan bahsediyor ve yemeklerin çok güzel ve insanların çok nazik olduğu, Türkiye'nin yanlış bilindiğini okuyucularıyla paylaşıyor. Ayrıca yıllardan beri çözülemeyen sokak köpekleri sorunu da Julianın dikkatinden kaçmamış. Rüzgara Karşı insanoğlunun sınırlarını zorladı mı neler yapabileceğini görebileceğiniz, arkaplanı olan bir anı gezi kitabı, ben okurken çok zevk aldım ve güzel zaman geçirdim.    


Reactions

Yorum Gönder

0 Yorumlar