Ad Code

Responsive Advertisement
6/recent/ticker-posts

Gaziantep Notları

 


Gaziantep son yıllarda yerli turistin en çok tercih ettiği şehirler arasında yer almaya başladı. Elbette bu durumun en büyük nedeni zengin Gaziantep mutfağı, fakat Gaziantep sadece gastronomi şehri değil, kuruluşu milattan öncesine dayanan tarihi bir şehir. Uzun zamandır seyahat listemde olan Gaziantep'i ziyaret etme fırsatı buldum. Daha önce ülkenin bu kadar doğusuna yolum düşmemişti. Benim için güzel bir deneyim oldu, beklediğimden çok daha fazla tarihi bir şehir Gaziantep, yemeklerin ise yarısını beğendim yarısını biraz abartı buldum. Genel olarak Gaziantep'i beğendiğimi söyleyebilirim.


             Tarihi Yerler


Gaziantep'e gitmeden önce bu kadar tarihi bir yer olduğunu bilmiyordum, yani elbette tarihi bir yer olduğunu biliyordum fakat, kökeninin milattan öncesin dayandığını ve şehirde tarih ile ilgili bu kadar çok müze olduğunu bilmiyordum. Gaziantep seyahatim boyunca pek çok müze gezme firsatım oldu, önce Zeugma Mozaik Müzesini ziyaret ettim. Gerçekten ilginç ve güzel bir deneyim oldu benim için, herhalde ünlü Çingene Kızı mozaiği Türkiye'de  en çok bilinen tarihi eser konumunda. Müzekartların üstünde de Çingene Kızını görüyoruz zaten. Bu mozaikler evlerin temellerinden çıkartılıyor ve muhtemelen milattan önceki medeniyetlere ait eserler. Ardından Gaziantep Arkeoloji Müzesinin yolunu tuttum, burası da güzel tarihi eserler barındıran bir müze, burada en çok fil iskeletleri ilgimi çekti, zamanında ülkemizde fillerin yaşadığını öğrenmek ilginç bir deneyim oldu. 25 Aralık müzesi ise işgal yıllarında Gaziantep'te yaşananları ve milli mücadele ruhunun nasıl ortaya çıktığını görmek açısından güzel bir güzel bir deneyim sunuyor. Ayrıca Gaziantep'te meşhur Antep hamamlarını anlatan bir de Hamam müzesi mevcut müze değil müzecik aslında, zamanınız varsa uğrayabilirsiniz. Gaziantep Kalesi görülmesi gereken bir yer, yine orada da Gaziantep'in düşman işgalinden nasıl kurtulduğuna dair pek çok şey öğrenebilirsiniz.


                   Gaziantep Gurme Rehberi



Gaziantep'te yemek konusunda gerçekten çok fazla seçenek var. Çoğu turistin zamanı kısıtlı olduğu için yemek konusunda isabetli kararlar veremiyor. Bu durumun üstesinden gelebilmek için seyahat edeceğiniz şehre gitmeden şehir hakkında çok gezi yazısı okumanız gerekiyor. Yazının başında dediğim gibi ben yemeklerin yarısını beğenmedim. Elbette bu durum kişiden kişiye değişebilir. Aşağıda deneyimlediğim yemeklerle ilgi ufak değerlendirmeler yaptım, umarım okurken keyif alırsınız.

 

- Baklava

 Koçak'ta yedim beğenmedim, Gaziantepteki baklavalar aşırı tereyağlı, aşırı kuru, bide sıcak künefe gibi bana göre değil, baklava dediğin şerbetli olur, buz gibi olur bence, neyse.

 - Ali nazik

 İmam çağdaş'ta yedim ilginç ve güzel bir lezzet beni tatmin etti.

 - Beyran, Lahmacun

 Dukat'ta beyran çorbası içtim, acısız söylememe rağmen dehşet acı geldi bana, birde nerde pişiyorlarsa çorba soğumuyor arkadaş, yarım saat bekledim içebilmek için, üstüne birde lahmacun söyledim, lahmacunda acıydı ve yanında salata gelmiyor, buradaki gibi araya salata koyup saramıyorsun. Genel olarak ikisini de beğendim güzeldi.

 -Katmer

 İşte bu tam bir efsaneydi, kahvaltıda yedim, yemeden önce dedim bu beni bayar beğenmem,ama o lezzet nedir arkadaş öyle, sıcacık mis gibi kaymak kokusu, off, 2 kişilik katmeri tek başıma bitiriyordum neredeyse, fiyatı da 60 liradır diye tahmin ettim 40 lira geldi hesap.  Zekeriya Ustamın ellerine sağlık

 -Kıyma Kebabı

 Kebabçı Ömer Usta'da yedim. Bir şiş kebap tırnak pidenin içinde, yanında salata ile servis ediliyor, buradaki kebaplardan güzeldi, beğendim.

-Küşneme

 Benim için hayal kırıklığı oldu, Şehr-i Küşneme'de yedim fakat ne yazık ki pek hoşuma gitmedi. Kuzu etinden yapılan küşneme hayvan gibi kokuyordu, normalde kuzu yerim severim fakat ette acayip bir koku vardı. 5 parça et vardı 3'ünü yedim, salata harikaydı yalnız onun hakkını yemeyeyim.

 -Simit Kebabı

 İmam Çağdaş'ta tatma fırsatım oldu, ilginç bir lezzet fakat denemesseniz de bir şey kaybetmezsiniz.

 -İçli köfte

 Antep'in içli köftesi diğer yerlerden farklı olur dediler, düştüm peşine, Aşina restoranda denedim, Antep'te içli köfteler dikdörtgen şeklinde ve tahmin ettiniz gibi biraz acı, yine de ben beğendim, güzeldi.

 -Künefe

 Herkes Özikizler dedi, bende orayı seçtim, güzeldi Antep fıstıklı künefe yedim, yanına gelen meyve tabakları çok şıktı, daha önce böyle bir sunum görmedim hoşuma gitti.

 -Cennet Çamuru

 Bu da Antep'te icat edilmiş bir künefe türü, içi kaymak dışı Antep fıstığı ezmesi kaplı, güzeldi, tek kişilik yapmıyorlarmış iki kişiliğe abandım, güzel ve tadılması gereken bir lezzet .

 -Antep Fıstığı

 Her yerde fıstıkçı var, herhangi birine girdim, aldım, fakat beğenmedim, şehrinizdeki bir kuruyemişçiden alıp yerseniz daha karlı bir iş yapmış olursunuz

 -Atomcu

 Gaziantep'te atomcu ismiyle pek çok meyve suyu dukkanı var, bunlar şalgamda satıyorlar, limonatalarını denedim, beğendim, sıcak havada iyi geldi.  


                 Gaziantep Genel     


  Gaziantep genel olarak bana biraz karışık bir şehir gibi geldi, yani tarihi binalar ile yeni binalar birbirine girmiş, bunun haricinde bu kadar tarihi eser bulunan bu şehir olduğunu bilmiyordum gelmeden önce. İnsanlar turist olduğunuzu hemen fark ediyorlar. Çok fazla Yatırımevim, Eminevim gibi ev alma firmasının olması dikkatimi çekti. Bu firmalardan hariç Gaziantep'e özgü Evim firmaları bile var yani. Hiç sokak köpeği görmedim, ilginçti, herhalde barınak sistemi çok iyi. Tramvay'a bir kez bindim hayatımda ilk kez kliması olmayan tramvay gördüm, nostalji tramvaylarda klima olmuyor evet ama bu bildiğimiz yeni nesil tramvaydı. Tahmin edebileceğiniz üzere çok fazla baklavacı ve fıstıkçı vardı sokaklarda. Gördüğüm kadarıyla ekmek pek tüketilmiyor, herkes tırnak pide yiyiyordu. Limonatacı çoktu, limonatalar güzeldi. Havalimanı binası çok eski fakat yanına 6 körüklü modern bir havalimanı binası yapılmış ve çok yakında hizmete açılır diye düşünüyorum. 


Reactions

Yorum Gönder

0 Yorumlar