Ad Code

Responsive Advertisement
6/recent/ticker-posts

Belgesel Değerlendirmeleri: The Social Dilemma

 


              Günümüzde insanların sosyal medya araçlarını kullanımı, akıllı telefonların ucuzlaması ve kolay elde edilebilir olması sayesinde artmış durumda. Özellikle genç insanlar sürekli sosyal medyada zaman geçirmek istiyorlar, artık sokaklarda zaman geçiren ve spor yapan insanları görmek neredeyse imkansız oldu. Sosyal medya bağımlılığını ve nedenlerini anlatan 2020 yapımı The Social Dilemma belgeseli, bu önemli soruna dikkat çekiyor. Netflix yapımı bu belgeselde Faceboom Twitter, Google gibi dev sosyal medya şirketlerinin eski çalışanları bu kuruluşların nasıl yönetildiğini ve insanları nasıl yönlendirdiğini seyircilerle paylaşıyor. Bu şirketler kullanıcılarının sosyal medyada daha çok zaman geçirmelerini istiyor, daha çok zaman daha çok reklam demek kendileri için, sizin bir karakter analizinizi yapıp, reklamları sizin ilgi alanlarınıza göre gönderiyorlar. Benim bu belgeselden öğrendiğim pek çok şey oldu fakat hepsine değinirsem hep spoiler olur hem de yazı çok uzar bunun yerine benim için önemli olan noktalardan bahsetmek istiyorum, herkesin bildiği fakat itiraf edemediği şeyden başlamak istiyorum, sosyal medya kullanımı arttıkça mutluluk azalıyor, bu çok acı bir gerçek aslında, mükemmellik algısı artıyor, herkes mükemmel olmaya çalışıyor ve bu durum da insanları mutsuz ediyor. Google'a yazdığınız soruların cevapları bölgeden bölgeye değişiyor ve Google sizi yönlendirmiş oluyor. Sosyal medya nedeniyle kutuplaşma ve nefret artıyor. Yanlış bilgiler çok çabuk yayılıyor.  Yapılan araştırmalar özellikle sosyal medya jenerasyonu denilen 96 doğumlu gençler arasında depresyon ve intihar eğilimlerinin tarih boyunca hiç olmadığı kadar arttığını gösteriyor. Sosyal medyanın en önemli zararı bu aslında insanların psikolojisini alt üst edip intihar girişimlerine neden oluyor. Belgeselde ufak bir filmde mevcut, bir aile çocuklarını sosyal medya bağımlılığından kurtarmak için çabalıyor ve olaylar hiç beklemedikleri bir yönde ilerliyor.

               Benim izlerken çok şey öğrendiğim bir belgesel oldu The Social Dilemma, insanın sosyal medyaya kendini bu kadar kaptırmaması gerekiyor. Bence bu durumun çözümü için elimizden geldiği kadar hobi edinmeliyiz. Son iki üç aydır sosyal medya kullanımı azalttım ve artık çok daha mutlu hissediyorum. Sosyal medyayı çok az kullanmanın bana göre tek olumsuz yanı arkadaşlarınızın fotoğraflarına zamanında yorum yapamamak ve arkadaşlarının seninle ilgili hikayelerini görememek oldu. Bu belgeseli izlerken aklıma ilginç bir meydan okuma geldi. Bir gün arkadaşlarımla dışarı çıktığımda telefonumu evde bırakmayı düşünüyorum bakalım benim için nasıl bir deneyim olacak. Eğer sizde düşünen ve araştırmayı, sorgulamayı seven biriyseniz bu belgesel tam size göre, sevgiler.   






Reactions

Yorum Gönder

0 Yorumlar