Ad Code

Responsive Advertisement
6/recent/ticker-posts

Kitap Değerlendirmeleri: Mustafa Kemal Atatürk


                Merhaba arkadaşlar nasılsınız? keyifler nasıl? Bugün sizlere yeni bitirdiğim harika bir kitaptan bahsetmek istiyorum. İlber Ortaylı'nın  Mustafa Kemal Atatürk kitabını yeni bitirdim. Aslında uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı bu kitap fakat psikoloji kitaplarına ilgim 
yüzünden anca okuyabildim. Çok daha fazla tarih kitabı okumalıyız özellikle ülkemizin tarihi ile ilgili. Bende kendime bir tarih kitapları listesi hazırladım. Bu kitap benim ilk İlber Ortaylı kitabı deneyimim oldu. İlber Ortaylı ile beraber Halil İnalcık, Bernard Lewis gibi ortadoğu ve osmanlı tarihçilerinin kitapları da okunmaya değer kitaplar. Günümüzde herkese tarih anlatıyor ve bu çok yanlış, tarihi alanında uzman kişilerden öğrenmeliyiz. Kitap Mustafa Kemal üzerinden o yıllarda neler yaşandığını ve 1.Dünya Savaşı atmosferini okuyucuya çok iyi yansıtıyor. Kitapta Mustafa Kemal'in aile hayatını, verdiği önemli kararları nedeni ve sonucu ile çok iyi bir şekilde anlatılmış, mesela Atatürk'ün asker olmak istemesi erken yaşta babasını kaybettiği için annesinin karşı çıkması, Sultan Abdülaziz'in herhalde latin alfabesini getirsek daha iyi olur düşüncesi. Spoiler vermek gibi 
olmasın kitap bunlar gib bir çok harika anektod barındırıyor. 
             Psikoloji, Tarih, Ekonomi, Spor tarihi gibi pek çok alana ilgi duyuyorum. Kitap çok zaman az, tarihe ilginiz varsa İlber Ortaylı'nın kitapları alanında uzman tarihçilerin kitapları tam size göre, kitapla kalın, sevgiler.  


Reactions

Yorum Gönder

0 Yorumlar