Ad Code

Responsive Advertisement
6/recent/ticker-posts

Şok Edici Bir Dram

 


             Şu sıralar Dune serisi ile adından söz ettiren Kanadalı yönetmen Denis Villeneuve’nın yönetmen koltuğunda oturduğu 2010 yapımı İncendies, orta doğuda yaşanan dram dolu hayatları tüm çıplaklığı ile beyaz perdeye başarılı bir şekilde taşıyan ve beni oldukça etkileyen bir yapım oldu.

Bazı filmler sizi ilk sahneden içine çeker ya, bu filmde o şekilde başlıyor aslında, ilk sahnede çocukları, Simon ve Jeanne ile havuz’a gelen Nawal Marwan’ı görüyoruz, Nawal bir süre sonra şok geçiriyor, hastanede geçen birkaç gün sonra vefat ediyor, yıllarca bir noterde çalışan anne Nawal noter yoluyla çocuklarına mühürlü bir vasiyet bırakıyor ve bu vasiyette çocuklarından kendi memleketi Lübnan’a gidip kayıp babaları ile erkek kardeşlerini bulmalarını istiyor, daha fazla spoiler vermek istemiyorum, filmin konusu bu olay üzerine kurulu, bu yapımın beni en çok etkileyen yanı orta doğunun nasıl bir bataklık olduğunu seyircinin yüzüne vurması oldu elbette, yerinde kullanılan flach backler bana bir zamanların meşhur dizisi Lost’u hatırlattı. Aslında düşününce oldukça cesur bir film İncedies, çekildiği yıla göre verdiği mesaj çok önemli. Bu film için ortak görüş yönetmen Denis Villeneuve’nın bel geliyorum dediği yapım olduğu, benimde bu görüşe katıldığımı söyleyebilirim. Bu film için daha fazla ne söylenir bilmiyorum öyle bir film ki, film bittikten sonra ben ne izledim deyip etkisinden çıkamıyorsunuz. Son olarak eğer psikolojiniz sağlam değilse ve dram sevmiyorsanız bu filmi pas geçebilirsiniz, eğer orta doğuda nasıl bir dram yaşanıyor orta doğuda yaşamak ne demek diye merak ediyorsanız bu film sizi tatmin edecektir.


Reactions

Yorum Gönder

0 Yorumlar