Ad Code

Responsive Advertisement
6/recent/ticker-posts

Kitap Değerlendirmeleri: Minimalizm


           Merhaba arkadaşlar nasılsınız? Keyifler nasıl umarım herşey yolundadır. Yüksek Lisansa başladığım için bu aralar çok yoğunum ama her zamanki gibi kitap okumaya ve film izlemeye ve seyahat etmeye zaman ayırmaya çalışıyorum. Geçenlerde blog sayfamın temasını değiştirdim. Blogger'ın yeni temaları çok başarılı olmuş. Umarım yeni temamı beğenirsiniz. Lafı uzatmadan kitabımıza geçelim. Bu yazının öznesi olan kitabımız Minimalizm anlamlı bir yaşam,
uzun bir süredir minimalizmle ilgili bir kitap okumak isterken bu kitap karşıma çıktı. Kendimi bildim bileli düzensizlik ve gereksiz eşyalar beni rahatsız eder. Bu aralar bol bol minimalist ev videoları takip ediyorum ve gerçekten çok hoşuma gidiyor. Kitabımızın yazarları Joshua ve Ryan yirmili yaşlarında bol sıfırlı maaşlarıyla sıkı çalışan ve kazandıklarını sürekli harcayarak var olmaya çalışan klasik tiplermiş fakat bir süre sonra satın aldıkça daha çok borç yüküne girmişler ve ve daha da mutsuzlaşmışlar. Tüm bunlarında sonunda minimalizmi keşfetmişler. Kitapta kendi deneyimlerinden ve minimalizm tavsiyelerinden bahsediyorlar. Kitaba başlamadan önce minimalizmi sadece az eşya gereksiz eşyaları kaldırma akımı olarak zannediyordum ki bu kitapla birlikte ne kadar yanıldığımı anladım. Minimalizm sadece eşyalarla ilgili değil gereksiz olan herşeyle ilgili. Yani 
gereksiz bir ilişkiniz varsa kendinize zaman ayırmıyorsanız minimalizm bunları bir an önce terketmenizi öngörüyor. Kitap oldukça kısa ve anlaşılır. Ayrıca yazarların minimalist deneyimlerini 
yazdıkları bir internet siteleri mevcut. 
        Bu kitap benim gibi başlangıç düzeyinde minimalizme ilgi duyanlar için ideal bir kitap. Benim minimalizmi anlamama yardımcı oldu ve hemen minimalizm ile ilgili bir kitap listesi 
hazırladım. Bir kitap yazısında daha görüşmek üzere. Hoşçakalın.  

Reactions

Yorum Gönder

0 Yorumlar