Ad Code

Responsive Advertisement
6/recent/ticker-posts

Film Değerlendirmeleri: O: Bölüm İki



                Merhaba arkadaşlar nasılsınız? keyifler nasıl? umarım herşey yolundadır. Bugün sizlere şu anda vizyonda olan benim yeni izlediğim bir filmden bahsetmek istiyorum. İlk filmi çok beğendiğim it (o) filminin devamı olan it: chapter two (O: Bölüm 2) filmini sinemada izlemek nasip oldu ve sinemadan geldiğim gibi klavyenin başına geçtim. Filmin fragmanı beni çok heyecanlandırmıştı ve hemen hergün birkaç kez izliyordum. Uzun zaman sonra tekrar sinemaya gittim, üstelik galiba ilk kez tek başıma sinemaya gittim. İlk filmde yaşadıkları kasabadaki yani Derry'deki zorbalıktan sıkılan sekiz çocuğa musallat olan Palyaço Pennywise 27 yıl sonra tekrar ortaya çıkıyor ve kasabadan ayrılan ekip palyaçoyu yok etmek için Derry'ye geri dönüyor. ilk filmde henüz lise öğrencisi olan ezikler kulübü üyeleri aradan geçen 27 yıl sonra tamamen farklı hayatlar yaşayan, yaşadıklarını dahi
unutan ekip üyelerinin geri dönmesi ve birbirlerine uyum sağlamasında yaşadıkları zorluklar perdeye aktarılmış. Filmin bir kaç sahnesinde yönetmen Andres Muschietti ve sinemaya aktarılan romanın yazarı Stephen King görülüyor. Filmde Flashback'lerle ilk filmde ezikler kulübünü canlandıran genç oyunculara da yer verilmiş. Tüm bunlara karşın bu devam filmi benim beklentimi karşılamadı. Bu durumun elbette birkaç nedeni var. Film ilk filme nazaran gereksiz uzun, bazı sahneler gerçekten gereksiz, filmin korku filmi olarak bilinmesine rağmen komedi unsurlarının filmde işlenmesi filme eksi puan kazandırıyor. Filmin sonundaki palyaçoyu öldürme sahnesi de maalesef beklentiyi karşılamıyor. Palyaço Pennywise'ında performansı ilk filme göre bayağı kötü, ilk filmdeki Georgie'yi kaçırma sahnesi ve Eddie ile atıl durumdaki evin önünde konuşma sahnesi gerçekten mükemmeldi. Film 27 yıl sonra geçtiği için ve ezikler kulübü üyeleri yetişkin olduğu için palyaço Pennywise'nda yaşlanıp yaşlanmadığına herhalde yönetmen karar verememiş ve bu durumda palyaçonun performansını etkilemiş filmde. Birinci filmde ezikler kulübüne arkadaşları ile zorbalık eden Henry Bowers'in ortaya çıkması da gereksiz bir ayrıntı olmuş.
              Günümüz sinemasında ilk filmi bu kadar gişe yapan bir filmin ikincisinin çekilmemesi beklenemezdi zaten. Tamamen gişe kaygısı ile yapılan bir devam filminden öteye geçememiş.
ilk filmdeki seyirciyi kendine çeken adanmışlık ekip olma anlayışı ikinci filmde maalesef yok. Film seçerken çok sıkı davranırım fakat uzun zamandır beğenmediğim bir filmi değerlendirmek de
istiyordum. Bu açıdan benim kalemim için bu filmi izlemek iyi oldu. Değerlendirmem bu kadar sinema ile kalın arkadaşlar.
Reactions

Yorum Gönder

0 Yorumlar