Ad Code

Responsive Advertisement
6/recent/ticker-posts

Kitap Değerlendirmeleri; Zaferin Kıyısında


        Merhaba arkadaşlar nasılsınız? keyifler nasıl? Uzun bir aradan sonra bir kitap değerlendirmesi ile daha sizlerleyim. Uzun bir zaman oldu yazı yazmayalı, hemen başlayalım. Bugün efsane kolej basketbol koçu Bobby Knight'ın İndiana Üniversitesi ile kazandığı 1987 yılı NCAA turnuvasına odaklanıyor. Bir basketbol fanı olarak olarak okumaktan büyük keyif aldım. Kitabı okurken aklımda bir Bobby Knight profili oluştu, şöyle; oyuncularını sürekli zorlayan, idmanda oyuncuları ne kadar zorlarsan maçlarda o kadar rahat olurlar mantığını benimsemiş bir koç. Ayrıca ders notlarını da çok önemseyen bir koç, bu duruma şu sözlerle açıklık getiriyor "dersleri geçmek için gerekli disiplini göstermezlerse benim antrenmanlarımda hiç disiplin gösteremezler." Knight oyuncularını sürekli aşağılayarak onların üstünde bir baskı kurarak başarılı oluyor. Kitabı okurken Larry Bird'in ilk önce İndiana Üniversitesini seçtiğini sonra bir neden belirtmeden İndiana State üniversitesine geçip ulusal
şampiyon olduğunu öğrendim. Bunlar basketbol için muazzam anektodlar. Eski Milwaukee koçu Scott Skiles'ın kolejde Michigan formasıyla nasıl korkulan bir oyuncu olduğunu öğrendim. Kentucky'nin başarılı koçu Mike Krzyzewski'nin kariyerine Bobby Knight'ın yardımcı koçu olarak başladığını yine bu kitaptan öğrendim. Kapanmış olan Seattle takımının eski yıldızı Sean Kemp'in kolej seçimi için İndiana Üniversitesi ile görüştüğünü bu kitapta öğrendim.
    Eğer sizde benim gibi bir basketbol sever iseniz bu kitabı çok seveceksiniz.















Reactions

Yorum Gönder

0 Yorumlar