Ad Code

Responsive Advertisement
6/recent/ticker-posts

Film Değerlendirmeleri: Son Kalan


                 Amerikan savaş filmleri genelde propaganda sahneleriyle doludur.  Adeta reklam için çekilmiş filmler ile insanların bakış açıları kontrol edilmeye çalışılır. Rambo filmleri buna örnek olarak verilebilir. Yapılan bu bariz propagandalar ortadayken bu tarz filmlere biraz mesafeli yaklaşıyorum. Corona virüs salgını dolayısıyla evde olduğumuz bu günlerde 2013 yapımı Son Kalan isimli filmi izledim.  Yukarıda bahsettiğim gibi  filme biraz önyargılı yaklaşıyordum ki zaten film açıklamasını da fazla okumamıştım. Film Afganistan'da bir grup Amerikan askerinin düzenledikleri operasyonun nasıl kontrolden çıktığı anlatıyor. Yarım saat süren karargah ve koşu sahnelerinden sonra, 5 kişilik ekip terör örgütü liderinin bulunduğu yere doğru yola çıkıyor. Burada bazı aksiliklerden sonra başlarına kötü şeyler geliyor. Spoiler olmaması için filmin konusu ile ilgili verdiğim bilgiler yeterli sanırım.  Filmi genel olarak beğendiğimi söyleyebilirim. Yine bir propaganda filmi diye izlediğim bu filmden gerçekten çok memnun kaldım.  Elbette bu filminde eleştirilecek bazı noktaları var, birincisi filmi Amerika'da çektikleri çok belli olmuş, yani sahneye baktığınızda ağaçlardan çekilen yerin Amerika olduğunu çok net anlıyorsunuz. Bir de gerçek hikayede Meksika kökenli olan askeri normal Amerikalı bir aktör canlandırmış. Bu durumların haricinde eleştirilecek eksi bir durum yok benim açımdan filmde. Filmin başrolünde benim de favori aktörlerim arasında olan Mark Wahlberg'i görüyoruz. Gerilim dolu filmin yönetmen koltuğunda ise Amerikalı oyuncu Peter Berg yer alıyor. Açıkçası filmin gerçek bir hikayeden uyarlandığını filmi seyrettikten sonra öğrendim. Bu durumu filmi izlerken farketmem de benim için bir şans oldu.  
                Film propaganda içermeyen nadir Amerikan savaş filmlerinden biri. Oyunculuklar çok iyi, verdiği mesaj çok iyi ve bana savaş filmlerini tekrar sevdiren bir yapım oldu. Eğer savaş türü filmler seviyorsanız bir şans verebileceğiniz bir yapım. Sinema ile kalın sevgiler.

Reactions

Yorum Gönder

0 Yorumlar