Ad Code

Responsive Advertisement
6/recent/ticker-posts

Kitap Değerlendirmeleri; İstanbul ve Osmanlı İmparatorluğu Medeniyeti


Merhaba arkadaşlar nasılsınız? keyifler nasıl? bu gün sizlere okuduğum son kitap olan ünlü tarihçi Bernard lewis'in İstanbul ve Osmanlı İmparatorluğu Medeniyeti kitabından bahsetmek istiyorum. Bu kitabı yaklaşık üç sene önce satın almıştım fakat kitabı yarıda bıraktım. Şu anda okuyacak kitabım kalmadığı için okumayı bıraktığım yerden okumaya devam ettim ve bu gün bitirdim. Kitabı ilk satın aldığımda bana çok sıkıcı gelmişti fakat bu sefer okurken çok keyif aldım ve tarih kitapları okumanın ne kadar eğlenceli ve bilgi verici olduğunu anladım. Yazar Bernard Lewis dünyanın en önemli bir kaç Türk tarihçisinden biri, kendisini geçtiğimiz mayıs ayında yüzbir yaşında kaybettik. Okudukça tarih bilmenin ne kadar önemli olduğunun farkına varıyorsunuz. Tarih kitapları okurken yaşanan olaylar gözünüzde canlanıyor. Örneğin yazar bu eserinde Topkapı Sarayı ve Süleymaniye Camii yapımından 
bahsediyor. Artık Topkapı Sarayına çok farklı bir gözle bakacağım. Artık Topkapı Sarayı Benim için eskisi gibi olmayacak. Bir de tarih kitapları okudukça insanların kendi tarihinden ne kadar uzak olduğunun farkına varıyorsunuz. Örneğin kimse Osmanlının neden yıkıldığı, yıkılmasının nedenlerini bilmez. Bu kitap bizlere bu ve bunun gibi tarih ile ilgili birçok anektod sunuyor. 
  Bu kitap benim tarih ile ilgili merakımı tekrar harekete geçirdi. Bu değerlendirme diğerlerinden biraz kısa oldu. Bunun sebebi kitabın çok önce bitirdiğim ilk bölümü ile ilgili aklıma bir anektod gelmemesi oldu. Tarih okumak insana gerçekten çok şey katıyor. Sevgiler. 


Reactions

Yorum Gönder

0 Yorumlar